သၾကၤန္အမွတ္တရ

ေႏြ၊ မိုး၊ ေဆာင္း ဆိုတဲ့ ရာသီဥတုသံုးဥတု ရွိတဲ့အထဲမွာ က်မကေတာ့ ေႏြကိုသိပ္မၾကိဳက္ပါဘူး။ မုန္းလားဆို ေတာ့လည္း မမုန္းပါဘူး။ ေႏြရာသီကို ဘာေၾကာင့္ မၾကိဳက္တာလည္းဆိုရင္ ေႏြရာသီက တအားပူတယ္။ အုိက္ တယ္။ က်မက ပူတဲ့ အုိုက္တဲ့ ဒဏ္ကို မခံႏုိင္ဘူး၊ ပူလြန္းအုိက္လြန္းရင္ ေခါင္းကိုက္လာတယ္။ ေခါင္းကိုက္တဲ့ ေရာဂါကိုလည္း အမုန္းဆံုးပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေႏြရာသီမွာ ေပ်ာ္စရာေကာင္းတဲ့ ပြဲေတာ္ေတြလည္းရွိပါတယ္။ အဲ့ဒီအ ထဲမွာ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ကို ႏွစ္သက္ဆံုးပဲ။ သၾကၤန္ပြဲေတာ္ဆိုတာ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္က ေပ်ာ္ဖို႔ ေကာင္းတဲ့ ပြဲေတာ္တစ္ရပ္လည္းျဖစ္ပါတယ္။ ႏွစ္ေဟာင္းရဲ႕အညစ္အေၾကးေတြကို ဒီသၾကၤန္ပြဲေတာ္မွာ ေဆး ေၾကာသန္႔ရွင္ၾကတာပါ။ သၾကၤန္က်တဲ့အခ်ိန္မွာ လူငယ္ေတြက ေပ်ာ္ရြင္စြာနဲ႔ ေရပတ္ကစားၾကၿပီး လူၾကီးေတြ ကေတာ့ ဥပုဒ္သီလေစာင့္ၾကတာေပါ့။ အခုလည္းသၾကၤန္နီးၿပီးဆုိေတာ့ သၾကၤန္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အမွတ္တရေလး ကုိ ေျပာျပခ်င္လို႔ ေရးလိုက္ရတာပါ။ ေထြေထြထူးထူးေတာ့မဟုတ္ပါဘူး။ က်မ(၄) တန္းအရြယ္က ၾကံဳခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ကေလးပါ။ ေႏြရာသီေက်ာင္းၾကီးပိတ္လို႔ ဧၿပီလ၊ သၾကၤန္က်တဲ့အခ်ိန္လည္းျဖစ္တယ္ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာက်မ တုိ႔က ငယ္တယ္ဆိုေတာ့ ဘာမွစိတ္မ၀င္စားပါဘူး။ အဓိက ေရပတ္ရဖို႔ပဲေရးၾကီးတယ္။ ေရပတ္ရရင္ တစ္ေန ကုန္ေပ်ာ္တယ္။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ရဲ႕အေဒၚေတြက အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ အပ်ိဳေလးေတြဆိုေတာ့ သြားခ်င္လာခ်င္ၾက မွာေပါ့။ ေနာက္ျပီး သူတုိ႔က အတြဲေတြနဲ႔ေလ။ အပ်ိဳဆိုေတာ့ လူပ်ိဳေလးေတြက စိတ္၀င္စားၾကတာပဲ မဟုတ္ လား။ တစ္ရက္ေတာ့ အေဒၚက အေမကို ေျပာတယ္။ သူတုိ႔ေတြ သၾကၤန္မွာ ဘုရားဖူးထြက္ၾကမယ္တဲ့။ အဲ့ဒါနဲ႔ အေမကလည္း ခြင့္ေပးလိုက္တယ္။ က်မၾကားတဲ့အခါက်ေတာ့ က်မလည္း ဘုရားဖူးလုိုက္မယ္လုိ႔ ေမေမကို သြားေျပာလိုက္တယ္။ ေမေမက ကေလးေတြမလုိက္ရဘူး။ လူၾကီးေတြပဲ သြားလို႔ရတယ္။ သြားခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေမေမပါမွ သြားရမယ္တဲ့။ က်မလည္း စိတ္တုိၿပီး မေခၚလည္း သြားမွာပဲလို႔ စိတ္ထဲမွာ ေတြးလိုက္တယ္။ စိတ္လည္းတုိသြားတယ္။ အေဒၚလည္းပါတာပဲဟာ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို လူၾကီးျဖစ္ ခဏတာေလး ျဖစ္ခ်င္ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆုိေတာ့ ကေလးျဖစ္တဲ့အတြက္ မသြားရဘူးေလ။ အေဒၚက က်မကို ၾကည့္ၿပီး သနားသြားတယ္။ အဲ့ဒါနဲ႔ က်မရဲ႕ ေမေမကို သြားေျပာေပးလုိက္တယ္။ ေမေမက က်မကို အေဒၚၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ေခၚသြားတဲ့။ က်မလည္း တအား၀မ္းသာသြားတာေပါ့။ တကယ့္လုိ႔ က်မပါသြားရင္ က်မက အေဒၚတုိ႔ကို လုိက္ ေႏွာက္ယွက္မွာ စိုးရိမ္လို႔ျဖစ္မယ္။ က်မပါသြားရင္လည္း သူတုိ႔အတြက္ ဘယ္လြတ္လပ္ပါမလဲေနာ္။ က်မလည္း သူတုိ႕ကို မေႏွာက္ယွက္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ့္ေနမွာေပါ့။ မနက္မိုးလင္းတဲ့အခ်ိန္မွာ သူမ်ားေတြထကုန္ၿပီး ။ က်မကေတာ့ အိပ္ယာထဲမွာ ေကြးတုန္းပဲရွိေသးတယ္။ က်မက အိပ္ပုတ္တယ္ေလေနာ္။ ဟဲဟဲ။ အေဒၚက ဘုရားဖူးမလုိက္ဘူးလား။ သြာမယ္ဆိုရင္ ထေတာ့လို႔လာေခၚမွပဲ ထေတာ့တယ္။ နင့္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း ေတြလည္း ပါတယ္ဆိုေတာ့ က်မပိုၿပီးေပ်ာ္သြားတာေပါ့။ က်မလည္း ကမန္ကတန္းထၿပီး မ်က္ႏွာသစ္ ေရမိုးခ်ိဳးၿပီး အလွျပင္ တာေပါ့။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ က်မအလွမျပင္တတ္ပါဘူး။ အေဒၚပဲအကုန္လံုး ျပင္ေပးတယ္။ အလွျပင္ တာလည္း မၾကိဳက္ပါဘူး။ ေတာင္နာၾကီး သနားခါးတံုးနဲ႔ ေက်ာက္ျပင္မွာ ေသြးၿပီးေတာ့ပဲ လိမ္းျဖစ္ တယ္။ အေဒၚက အပ်ိဳေတြဆိုေတာ့ အလွျပင္မွေခၚမွာဆိုလို႔ အလွျပင္တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ႏႈတ္ခမ္းနီကိုေတာ့ မဆိုးဘူး။ မၾကိဳက္ ဘူး။ ဆိုးတာလည္း ၀ါသနာမပါဘူး။ ဆိုးရင္လည္း ခဏေလးပဲ။ အကုန္လံုးဖ်က္ပစ္ေတာ့တတ္တဲ့ အက်င့္ရွိ တယ္။ ႏႈတ္ခမ္းနီဆိုးရင္ မေနတတ္လို႔မဆိုးတာပါ။ သြားေတာ့မယ္ဆိုေတာ့ က်မရဲ႕ေမေမက ဘီရိုထဲမွာရွိတဲ့ အက်ၤ ီအသစ္ကို ထုတ္ေပးတယ္။ အက်ၤ ီအေရာင္က အျဖဴေရာင္ေလး ခ်စ္စရာေလး။ က်မၾကိဳက္ အေပါ့။ အဲ့ဒီ အက်ၤ ီကို က်က်နန ၀တ္ခဲ့ၿပီး အေဒၚနဲ႔အတူ ဘုရားဖူးသြားမယ့္ ကားစီးၿပီး ထြက္လာခဲ့တယ္။ ကားေပၚမွာ က်မတုိ႔အရြယ္ က်မရဲ႕သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားၾကီးေပ်ာ္ဖုိ႔ေကာင္းတယ္။ ဘုရားကေတာင္ကုန္းေပၚ ွာရွိတဲ့ အတြက္ ကားကို ေတာင္ေအာက္ေျခမွာပဲ ရပ္ထားခဲ့တယ္။ ဘုရားေတာင္ကုန္းေပၚတက္ၿပီး ဘုရားဖူးခဲ့ၾကတယ္။ ဆုေတာင္းခဲ့ၾကတယ္။ ေတာင္ကုန္းေပၚမွာ ေမ်ာက္ေတြကို အစာေကြ်းခဲ့တယ္။ ပန္ေတာက္ပန္းေတြလည္း ေ၀ေ၀ဆာဆာနဲ႔ ပြင့္ေနၾကတယ္။ ေတာင္ကုန္းေပၚကေနၿပီး ေတာင္ေအာက္ေျခမွာရွိတဲ့ ၿမိဳ႔ရဲ႕ရႈခင္းတခုလံုးကို ေကာင္းေကာင္းျမင္ရတယ္။ ရင္ထဲမွာလည္း ေအးခ်မ္းၿပီးလန္းဆန္းသလို ခံစားရတယ္။ က်မတုိ႔လည္း ဘုရားဖူး ၿပီး ျပန္လာတဲ့အခ်ိန္မွာ ဇာတ္လမ္းက စေတာ့ တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ လူပ်ိဳေလးေတြက အပ်ိဳမေတြကို ေရေလာင္းဖို႔ ေရဖလားထဲ မွာ ေရေမႊးထည့္ၿပီးေလာင္းၾကတယ္။ က်မတုိ႔လို ကေလးက်ေတာ့ ရိုးရိုးေရနဲ႔ပဲ ေလာင္းၾကတယ္။ ဒီထက္ပိုဆိုးတာက က်မအရြယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္က က်မကို ေရလာ ေလာင္းတယ္။ ဘာေရနဲ႔ေလာင္းတယ္ဆိုေတာ့ ဗြက္ေရနဲ႔လာေလာင္းတယ္။ က်မလည္းစိတ္တုိၿပီး ငုိတာေပါ့။ အေဒၚက မငိုရဘူးတဲ့။ သူမ်ားေရေလာင္းတာပဲ။ ေလာင္းတဲ့ေရကလည္း ဗြက္ေရနဲ႔ေလာင္းရလား က်မလည္း စိတ္တုိၿပီး ျပန္ေျပာခဲ့တယ္။ က်မရဲ႕ အက်ၤ ီအေရာင္ကလည္း အျဖဴေရာင္ဆိုေတာ့ ပိုဆိုးတာေပါ့။ အိမ္ေရာက္ ေတာ့ ေမေမကို ျပန္လာတုိင္ေတာ့တယ္။ ေမေမက သမီးလိုက္ခ်င္တာကိုး။ မလိုက္နဲ႔လို႔ေျပာတာပဲ။ က်မ လည္း ေနာက္ဆိုရင္ မလုိက္ေတာ့ဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ့္ အိမ္မွာပဲ ေရကစားေတာ့မယ္။ ေနာက္တခါ လာေခၚရင္ ေတာင္ မလိုက္ဘူးလို႔ ဆံုးျဖတ္ထားခဲ့တယ္။ သၾကၤန္နဲ႔ပတ္သတ္တဲ့ ကိုယ္တုိင္အျဖစ္အပ်က္ကေလးပါ။ ကံမေကာင္းတဲ့ အမွတ္တရေလးေပါ့ေနာ္။ က်မကို ဗြက္ေရနဲ႔လာေလာင္းတဲ့ ေကာင္းေလးကို အခုထိ စိတ္တုိ တုနး္ပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာ သူလည္း ဘယ္ေရာက္လို႔ ေရာက္ေနမွန္းေတာင္ မသိဘူး။ တႏုိင္ငံဆီေ၀းၾက ပဲ မဟုတ္လား။ အခုအခ်ိန္မွာ ေတြ႔ရင္ေတာင္ မမွတ္မိေတာ့ဘူး။ တကယ့္လုိ႔ ေတြ႔ရင္ မွတ္မိရင္ သူ႔ကို ဗြက္ေရနဲ႔ ျပန္ေလာင္းမွာပဲေနာ္ ဟဲဟဲ။ သူငယ္ခ်င္းတုိ႔ေရ… ဒီႏွစ္သၾကၤန္မွာ ယုန္ေလးလိုမ်ိဳးအျဖစ္ဆိုးနဲ႔ မၾကံဳရ ပါေစနဲ႔လို႔ ဆုေတာင္းေပးလိုက္ပါတယ္။ အားလံုး ေပ်ာ္ရြင္ႏုိင္ပါေစ……..


သၾကၤန္အမွတ္တရေလးကို ဆက္လက္ေရးရမည့္ အမည္စရင္း

အမ အိမ္ေလး

အမ biggestthu

အမ ေမမိုး

ကိုမာန္လႈိင္းငယ္

အကို ကဗ်ာလြယ္အိတ္ကေလး

ကိုအရာရာ

ကိုျပည့္စံု


ယုန္ကေလး





0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates