ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးႏိုင္ဖို႔ကိစၥ အစိုးရသစ္ထံ ထပ္မံ တင္ျပမည္

ဖလုံ-စေ၀ၚဒီမိုကရက္တစ္ပါတီမွ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ နန္းေစးအြာႏွင့္ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါ သည္။

ေကအိုင္စီ – ကရင္ျပည္နယ္မွာ လက္နက္ကုိင္ပဋိပကၡေၾကာင့္ အိုးမဲ့အိမ္မဲ့ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနရတဲ့ စစ္ေျပးဒုကၡသည္ေတြ ေနရပ္ရင္း ျပန္လာႏုိင္ဖုိ႔အျပင္ လက္နက္ကိုင္ကရင္တပ္ဖဲြ႕နဲ႔ လက္ရွိအစုိးရတုိ႔အၾကား ေတြ႕ဆုံေဆြးေႏြးႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတဆီကို ဖလံု-စေ၀ၚပါတီအေနနဲ႔ တင္ျပေတာင္းဆုိထားတဲ့ အေျခအေနက ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

နန္းေစးအြာ – တင္ထားတာ အခုထိ တရား၀င္ အေၾကာင္းျပန္တာမရွိေသးဘူး။ က်မတုိ႔ျဖစ္ခ်င္တာက သူတုိ႔(အစုိးရ)က တရား ၀င္ စာနဲ႔ဘာနဲ႔ အေၾကာင္းျပန္ဖုိ႔ေပါ႔ေနာ္။ ဒါေပမယ့္ အခု က်မတုိ႔ တင္ထားတဲ့ဟာက အခုထက္ထိ ဘာမွ မထူးေသးဘူး။ က်မ တို႔ေတာင္းဆိုတဲ့ ျငိမ္းခ်မ္းေရးတို႔ ျပည္တြင္းဒုကၡသည္တို႔အေရးေတြ ဘာတခုမွ အေၾကာင္းမျပန္ၾကားေသးဘူး။



ေကအိုင္စီ – အခုလို တင္ျပခ်က္အေပၚ ကရင္ျပည္နယ္မွာရွိတဲ့ အျခားႏုိင္ငံေရးပါတီေတြကေရာ ဘယ္လုိ ပူးေပါင္း ေဆာင္ရြက္မႈေတြ ရွိပါသလဲ။

နန္းေစးအြာ – ကရင္ျပည္နယ္မွာ တျခားပါတီက တခုမွ မပူးေပါင္းဘူးေနာ္။ အဲဒါကေတာ့ ဖလုံ-စေ၀ၚတခုတည္းပဲ လုိလားတာ ေပါ့ေနာ္။ က်မတုိ႔ ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီအေနနဲ႔ကေတာ့ (Development) ပုိင္းထက္ (Peace)ကို ပိုၿပီးေတာ့ လုိလားတယ္။ က်မတုိ႔ က အဲဒါကို ေတာင္းဆုိထားပါတယ္။ ပထမဦးဆုံး လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းထဲမွာေပါ႔ေနာ္။ က်မတုိ႔ျပည္နယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းခ်င္ တယ္။ တျခားျပည္နယ္ေတြမွာ အကုန္လုံးၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီ။ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈမရွိရင္ တုိးတက္လုိ႔မရဘူးေလ။ အဲဒါေၾကာင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ ကို လုိလားတဲ့အတြက္ က်မတုိ႔ ေတာင္းဆုိတာပါ။

ေကအိုင္စီ – ၿငိမ္းခ်မ္းေရး လုပ္ေဆာင္ဖို႔ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လက္နက္ကိုင္ ကရင္အဖဲြ႕အစည္းေတြနဲ႔ေကာ ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီ အေနနဲ႔ ဘယ္လုိခ်ဥ္းကပ္မႈေတြ ေဆာင္ရြက္သြားဖို႔ ရွိပါသလဲ။

နန္းေစးအြာ – က်မတုိ႔ ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီက ၿငိမ္းခ်မ္းေရးအတြက္ပဲ အလုပ္လုပ္တယ္။ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕ေတြက က်မတုိ႔ကို ႀကိဳက္ႏွစ္သက္လား၊ မႏွစ္သက္လားေတာ့ မသိဘူး။ သူတုိ႔ေတြနဲ႔ ခ်ဥ္းကပ္လုိ႔မရဘူး။ က်မတို႔ အလုပ္လုပ္တာက ကရင္ျပည္ နယ္မွာရွိတဲ့ ျပည္သူေတြအကုန္လုံး ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္းနဲ႔ ေနႏုိင္ဖုိ႔ေပါ႔ေနာ္။ သူမ်ားေတြ တစ္ျပားရရင္ ကိုယ္လည္း တစ္ျပား ရေအာင္၊ သူမ်ားေတြ တက်ပ္ရရင္ ကိုယ္လည္းတက်ပ္ လုပ္ဖုိ႔ပါပဲ။

တျခားျပည္နယ္ေတြ ၿငိမ္းခ်မ္းသလုိ က်မတုိ႔ ျပည္နယ္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းဖုိ႔အတြက္ဆုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ က်မတုိ႔လုပ္တာပါ။ အဲဒါကေတာ့ က်မတုိ႔ဘက္က ျပည္သူေတြ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ဆႏၵနဲ႔ စိတ္ အားထက္သန္မႈေပါ႔။ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕ေတြက သူတုိ႔ အစီအစဥ္နဲ႔ သူတုိ႔ေတာ့ ရွိမွာပါ။ သေဘာထားတူညီမႈရွိရင္ေတာ့ က်မ တုိ႔နဲ႔ လာပူးေပါင္းမွာပါ။ လက္နက္ကိုင္အဖဲြ႕နဲ႔ ၫွိႏႈိင္းေဆြးေႏြးဖုိ႔အတြက္ေတာ့ (KPC-Karen Peace Committee)က တာ၀န္ ယူေပးေနပါတယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ အဲဒီက႑မွာ က်မတုိ႔လႊတ္ေတာ္အေနနဲ႔ လုပ္ေပးလုိ႔မရဘူး။ အဲဒါေၾကာင့္ လက္ နက္ကိုင္အဖဲြ႕ေတြနဲ႔ေတာ့ (KPC)အဖဲြ႕ ၀ုိင္း၀န္းကူညီ လုပ္ေဆာင္ေပးေနပါတယ္။ လက္နက္ကိုင္အေရးကိစၥကိုေတာ့ KPC တာ ၀န္ယူတာေပါ့ေနာ္။ က်မတုိ႔ လုပ္ႏုိင္တာေတာ့ ဒီက ႏုိင္ငံေတာ္သမၼတနဲ႔ တင္ျပေတာင္းဆုိမယ္ ဆိုတာပါပဲ။

ေကအိုင္စီ – စစ္မက္ျဖစ္ပြားရာေဒသမွာ ဒုကၡေရာက္ေနၾကတဲ့ လူေတြေတြကို ဖလုံ-ေ၀ၚပါတီအေနနဲ႔ ေရွ႕ဆက္ ဘယ္လုိ ကူညီ ေဆာင္ရြက္ေပးသြားဖုိ႔ ရွိပါသလဲ။

နန္းေစးအြာ – လက္ရွိအခ်ိန္မွာ ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီဟာ ရန္ပုံေငြမရွိဘူး။ စစ္ေၾကာင့္ ဒုကၡေရာက္ေနတဲ့လူေတြကို အရမ္းကို ကူညီ ခ်င္ပါတယ္။ စစ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္တဲ့ လူေတြ ကူညီဖုိ႔အတြက္ ဘယ္လုိအစီအစဥ္ေတြရွိလဲလို႔ လႊတ္ေတာ္မွာ တင ျပခဲ့တဲ့အခါမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာ စစ္ေၾကာင့္ ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္တဲ့လူမရွိဘူးလုိ႔ သူတုိ႔(အစုိးရ)ဘက္က ေျပာတယ္။

အဲဒါ သူတို႔ ဘက္က ျမင္တယ္။ က်မတုိ႔ျပည္နယ္ရဲ႕ အေျခအေနကို က်မတုိ႔ အသိဆုံးပါပဲ။ လူေတြ ဘယ္လုိဒုကၡ ေရာက္ေနလဲ။ ဘယ္လုိ ၫွင္းပန္းႏွိပ္စက္မႈေတြရွိလဲဆုိတာကို က်မတုိ႔ မ်က္ျမင္ကိုယ္ေတြ႕ပဲေလ။ ဒါေပမယ့္ က်မတို႔ ျပည္တြင္းထဲမွာဆိုေတာ့ အားလံုး ကုိ ေျပာဆိုလို႔ မရဘူး။

ေကအိုင္စီ – အစိုးရထံ တင္ျပေတာင္းဆုိတဲ့အေပၚမွာ ပါတီအေနနဲ႔ ဘယ္ေလာက္အထိ ေမွ်ာ္လင့္ထားပါသလဲ။

နန္းေစးအြာ – ေနာက္ သုံးလက်ရင္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းရွိတယ္။ အဲဒါကို က်မတုိ႔ သြားတက္ရမယ္။ အခုတေခါက္ ေတာင္းလုိ႔မရရင္ ေနာက္တေခါက္ ထပ္ေတာင္းမယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတုိ႔ေတြေျပာင္းလဲေနၿပီေလ။ သူတုိ႔လက္ခံ သည္ျဖစ္ေစ လက္မခံသည္ျဖစ္ေစ က်မတုိ႔ဘက္က ေတာင္းႏုိင္သေလာက္ေတာ့ ေတာင္းရမွာပဲ။ က်မတုိ႔ျပည္သူေတြ၊ ကရင္ ျပည္နယ္မွာ ရွိတဲ့ျပည္သူေတြ ဘာကိုလုိလားဆုိတာ ၫွိႏႈိင္းတုိင္ပင္ၿပီးေတာ့ က်မတုိ႔ေတာင္းရမယ္။

ေကအုိင္စီ - အစုိးရသစ္တက္ၿပီးတဲ့ေနာက္ပုိင္း ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီက လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ၊ ၀န္ႀကီးေတြက ကိုယ့္ျပည္နယ္ထဲမွာ ဘာေတြ လုပ္ေဆာင္ေနၾကၿပီလဲ။

နန္းေစးအြာ – အခု လႊတ္ေတာ္အမတ္ေတြ၊ အစိုးရ၀န္ႀကီးေတြရဲ႕အလုပ္ေတြ ရွိမရွိေတာ့ မီဒီယာမွာၾကည့္ၿပီး သေဘာေပါက္မွာ ပါ။ ကရင္စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈသင္တန္းေတြေတာ့ ဖလံု-စေ၀ၚ လုပ္တာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ကရင္စာေပနဲ႔ ယဥ္ေက်းမႈအသင္းက လုပ္ေဆာင္တာပါ။ ဖလုံ-စေ၀ၚပါတီက ဘာမွမလုပ္ေဆာင္ရေသးဘူး။ အခုမွ သင္ယူတုန္းပါ။

Source: KIC news

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates