ပါပါး(အေဖ့)ရဲ႕ ရြာကေလး (အပုိင္း ၁)

ေအးခ်မ္းၿပီးသာယာလွပတဲ့ ရာသီဥတု မနက္ခင္းေလးတခုမွာေတာ့ ေက်းငွက္ကေလးေတြဟာ ခ်စ္စရာေကာင္းၿပီး သဘာ၀ ေတးသားေလးေတြ သီက်ဴးေနတာကုိ ၾကားရသူတုိင္း စိတ္ခ်မ္းသာမိပါတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာလည္း က်မအပါအ၀င္ေပါ့။ ေက်ာင္းၾကီးပိတ္လုိ႔ က်မရဲ႕ပါပါးရြာကုိ ပါပါးနဲ႔အတူလုိက္သြားခဲ့တာကုိ အခုထိ မွတ္မိေနဆဲပါ။ အဲ့ဒီရြာေလးဟာ သိပ္ၿပီး အိမ္ေျခမမ်ားသလုိ သိပ္လည္း အိမ္ေျခ မနည္းပါဘူး။ ရြာကေလးကိုေတာ့ ရြာထိပ္ပုိင္းနဲ႔ ရြာေနာက္ပုိင္း ဆုိၿပီး သတ္မွတ္ထားၾကတာျဖစ္ပါတယ္

ဒါအျပင္ အဲ့ဒီရြာကေလးမွာေတာ့ အလြန္သာယာေကာင္းၿပီး ရြာသူရြာသားေတြကို အက်ိဳးျပဳေစတဲ့ ေခ်ာင္းကေလးတစ္ခုရွိသလုိ ရြာသူရြာသားေတြဟာ အဲ့ဒီေခ်ာင္းကေလးကို အမွီျပဳၿပီး အသက္ေမြး၀မ္းၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီရြာမွာေတာ့ သစ္ေပါတဲ့အတြက္ သစ္လုပ္ငန္းဟာလဲ အဓိကစီးပြားေရးလုပ္ငန္းတခုေပါ့။ ရြာသူရြာသားေတြကေတာ့ ေခ်ာင္းကေလးရဲ႕ ေရကိုပဲ ေသာက္သံုးေရအျဖစ္ အသံုးျပဳၾကပါတယ္။ ေရခ်ိဳး၊ အ၀တ္ေလ်ာ္တာကအစ အဲ့ဒီေခ်ာင္းေလးကုိပဲ အသံုးျပဳၾကတာပါ.. အဲ့ဒါေၾကာင္ အဲဒီေခ်ာင္းကေလးဟာ ရြားသားေတြရဲ႕ဘ၀အတြက္ မရွိမျဖစ္လုိအပ္တဲ့ အသက္ကေလးတစ္ခုေပါ့။ က်မသိရသေလာက္ က်မရဲ႕ အဘုိးအဘြားလက္ထက္ကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ့ၾကတာတဲ့။ အဲ့ဒီရြာမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့လူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ေရကူးျခင္းအတတ္ပညာကုိ လူတုိင္းတတ္ၾကတာေတြ႔ရပါတယ္။ လူၾကီးေတြကအစေပါ့.။

ေရကူးတယ္ဆုိလုိ႔ ေရကူးတာနဲ႔ပါတ္သတ္ၿပီး က်မအေၾကာင္းေျပာရဦးမယ္။ က်မက မုိးမုိး(ေမေမ)ရြာမွာ အေနမ်ားတဲ့အတြက္ ေရမကူးတတ္ပါဘူး ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ မိုးမုိးရြာမွာ ေရတြင္းကုိပဲ အသံုးျပဳၾကလုိ႔ပါပဲ..။ ပါးပါးရြာကုိ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ေရမကူးတတ္ေတာ့ အခက္ၾကံဳရတာေပါ့။ တစ္ေန႔ က်မရဲ႕ ၀မ္းကြဲ အမတေယာက္က ေရခ်ိဳးမယ္ဆုိၿပီး က်မကုိ ေခ်ာင္းကေလးထဲ ေခၚသြားခဲ့တယ္။ က်မကလည္း ေရခ်ိဳးမယ္ဆုိၿပီး အမနဲ႔လုိက္သြားတာေပါ့။ ေခ်ာင္းေလးထဲေရာက္ေတာ့ က်မ မဆင္းရဲဘူး ေရလဲတအားေၾကာက္တတ္တာကိုး။ က်မရဲ႕ အမကေတာ့ အတင္းဆင္းခုိင္းေတာ့တာပါပဲ.. မေၾကာက္နဲ႔ နင္ ေၾကာက္ေနရင္ ေရမကူးတတ္ေတာ့ဘူးတဲ့။ ကဲ က်မဘယ္လုိလုပ္ရေတာ့မွာလဲ။ အဲ့ဒါနဲ႔ က်မသူမနဲ႔အတူ ေရထဲ လုိက္ဆင္းသြားခဲ့တယ္။ သူမက ဟုိဖက္ကမ္းကို ကူးၿပီးေခၚသြားမယ္ လုိက္မလားတဲ့က်မလည္း လုိက္မယ္ဆုိၿပီး ေခါင္းညိတ္မိလုိက္တယ္။ အဲ့ဒီမွာပဲ ကံမေကာင္းတာလား ကံဆုိးတာနဲ႔ပဲလား သြားၾကံဳမိလုိက္တယ္..။

အျဖစ္အပ်က္က ကံဆုိးခ်င္ေတာ့ အမ၀တ္ထားတဲ့ လံုခ်ည္ ပူးေပါင္းေလးဟာ ေလေလ်ာ့သြားၿပီး ႏွစ္ေယာက္သား ေရထဲနစ္ပါေတာ့တယ္။ ပူေပါင္းဆုိတာကေတာ့ ေတာဓေလ့အတုိင္း က်မတုိ႔ ေရသြားခ်ိဳးတဲ့အခါ လံုခ်ည္ကုိအသံုးျပဳၿပီးေတာ့ ေလပူေပါင္းျဖစ္ေအာင္လုပ္တာပါ။ တကယ္ေတာ့ အမက သူမရဲ႕ အမုိး လံုခ်ည္ကုိ သူမ မုိးမုိးမသိေအာင္ ေရကူးတဲ့အခါမွာ ပူးေပါင္းလုပ္ဖုိ႔အတြက္ ယူသြားတာပါ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ က်မတုိ႔နဲ႔အတူတူပဲ ေရြေတြကစားတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြက က်မတုိ႔ ေရနစ္တာကုိေတြ႔ေတာ့ ကယ္လုိက္တာေပါ့။ က်မခဗ်ာမွာေတာ့ ေရမကူးတတ္တဲ့အတြက္ ေခြးကူ ၀က္ကူး ကူးေနရတာေပါ့။ ေနာက္ၿပီး ေရကိုလည္း တစ္၀ၾကီး ေသာက္လုိက္ရေသးတယ္။ က်မရဲ႕စိတ္ထဲမွာေတာ့ ေအာ္ ေရကူးအတတ္ပညာကလဲ မလြယ္ပါလားလုိ႔ အိမ္ေပၚျပန္တက္တဲ့့အခ်ိန္မွာေတာ့ ၾကီးၾကီးက အမကို ဆူပါေလေရာ။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီေနာက္ပုိင္းကစၿပီး က်မေရကူးတတ္သြားတယ္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ ခံစားမိတယ္..စက္ဘီးစီတတ္ခ်င္ရင္ ဒဏ္ရာရမွတဲ့.. အခုလဲ ေရကို တ၀ေသာက္လုိက္ရတဲ့အတြက္ ေရကူးတတ္သြားလားမသိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ က်မရဲ႕ အမကုိ အထူး ေက်းဇူးတင္မိပါတယ္။ ေရကူးတတ္သြားတဲ့ေနာက္ပုိင္းမွာ က်မနဲ႔အမ အိမ္ သိပ္မကပ္ေတာ့ပဲ ေခ်ာင္းထဲမွာပင္ အခ်ိန္သြားျဖဳန္းေလ့ရွိတယ္။

ညေနပုိင္းေန၀င္ဆည္းဆာအခ်ိန္မွာ ရြာက လွပိ်ဳျဖဴေလးေတြ ေရအုိးကုိယ္စီနဲ႔ ေရဆင္းခပ္ေလ့ရွိတယ္. ေရခပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ တစ္ေယာက္တည္းဆင္းခပ္တာကုိ သိပ္မမေတြ႔ရဘဲ အဖြဲ႔နဲ႔ ေရဆင္းခပ္တတ္ၾကတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ အဲ့ဒီအထဲမွာ က်မတုိ႔ အုပ္စုလဲ အပါအ၀င္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ က်မတုိ႔က ငယ္ေသးတဲ့အတြက္ ေရကုိသိပ္ခပ္ခ်င္ၾကတာမဟုတ္ဘူး။ ေရေဆာ့ခ်င္တာ တခုပဲေခါင္းထဲမွာ ရွိတာေပါ့..။ က်မမွာ တူတူေရဆင္းခပ္တဲ့ သူငယ္ခ်င္းအေဖာ္ ေလးေယာက္ရွိတယ္။ အားလံုးက ကရင္ေတြပါပဲ။ ေက်းေတာ့ရြာက လူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ အလြန္န္ျဖဴစင္ၿပီး ရိုးသားၾကတာကုိ က်မေတြ႔ခဲ့ရတယ္။ က်မတုိ႔အဖြဲ႔ ေရဆင္းခပ္ ဒါမွမဟုတ္ ေရဆင္းခ်ိဳးရင္ တစ္ေနကုန္နဲ႔ ျပန္ေပၚမတတ္လာလို႔ အိမ္ကလူေတြ တုတ္သံုးၿပီ လာေခၚရတဲ့ ေန႔ေတြလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္ က်မတုိ႔ ေခ်ာင္းထဲမွာ ေရေဆာ့တာမ်ားလြန္းလုိ႔ မ်က္လံုးေတြဟာလည္း နီရဲၿပီး အရမ္းစပ္လာတာကို သိလာပါတယ္။ ဆံပင္ေတြဟာလည္း အနီေရာင္သန္းပါေတာ့တယ္။ လဲဒီထီး ဆုိတဲ့ အသံၾကားရင္ က်မတုိ႔ သူငယ္ခ်င္း ငါးေယာက္ ေရခပ္ဖုိ႔ အုိးေလးကိုယ္စီဆြဲၿပီး ေရသြားခပ္တဲ့အခ်ိန္ေလးကုိ အခုထိ သတိရတုန္းပဲေပါ့

တခါတေလ ေရဆင္းခပ္တဲ့အခါ ေခ်ာင္းေလးထဲမွာ စားဖုိ႔ေသာက္ဖုိ႔အတြက္ ထမင္း၊ ဟင္းတုိ႔ကို အိမ္က အေဖ၊အေမေတြမသိေအာင္ ငွက္ေပ်ာဖတ္နဲ႔ တိတ္တိတ္ကေလးထုတ္ၿပီး ယူသြားတတ္တယ္။ ေခ်ာင္းထဲေရာက္ရင္ က်မတုိ႔ရဲ႕ ဟင္းေတြကုိ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ လဲၿပီးစားတတ္ၾကာတာေတြလဲ ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ထမင္းမစားခင္ ဆြမ္းေတာ္တင္ရမယ္ဆုိၿပီး သစ္ရြက္ေတြခူးတဲ့သူကခူး။ ဆုေတာင္းတဲ့ သူကဆုေတာင္းနဲ႔။ အဲ့ဒီသစ္ရြက္ထဲမွာ ထမင္းနည္းနည္းနဲ႔ ဟင္းနည္းနည္းထည့္ၿပီး ေခ်ာင္းကိုေစာင့္တဲ့ ေခ်ာင္းေစာင့္နတ္ကို တင္ေပးရတာတဲ့။ အိမ္ကလူေတြေတြ႔ရင္ အဆူခံရမွာစုိးလို႔ တိတ္တိတ္ေလးစားရတဲ့ အရသာဟာ အလြန္အရသာရွိတယ္မဟုတ္လား။ တစ္ရက္ တစ္မ်ိဳးမရုိးရေအာင္ က်မတုိ႔ ဟင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးထုတ္လာခဲ့ၾကတယ္. တခါ က်မတုိ႔ အခ်ဥ္စားဖုိ႔အတြက္ တစ္ေယာက္က ငရုတ္သီး၊ အစပ္မႈန္တုိ႔ထည့္လာရင္ က်န္တဲ့လူေတြက ေခ်ာင္းေဘးနားမွာရွိတဲ့ မရမ္းသီးကုိ သြားခူးရတယ္။ က်မရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းေလးေယာက္ထဲမွာ သစ္ပင္တက္ဖုိ႔အတြက္ မေၾကာက္တတ္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ရွိတယ္။ သူကေတာ့ အပင္ေပၚ တက္ၿပီး မရမ္းသီးေတြ ခူးတဲ့အခ်ိန္မွာ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ေအာက္ကေန လုိက္ေကာက္ရပါတယ္။ အားလံုးၿပီးသြားရင္ေတာ့ က်မတုိ႔ ေခ်ာင္းထဲဆင္းၿပီး တူတူစားၾကတယ္။ ေရအုိးရြက္တဲ့အခါမွာ တစ္ေယာက္နဲတစ္ေယာက္ အုိးမႏုိင္ရင္ အိုးၾကီးၾကီးမႏုိင္တဲ့သူက ၀ုိင္းၿပီးမကူေပးတတ္ပါတယ္။

ၾကီးေမေတြကေတာ့ ဖိုးမူတုိ႔ ေရသြားခပ္တာ ဒီေလာက္ေတာင္ၾကာရလား။ ဘာသြားလုပ္ေနၾကတာလဲ။ အေအးမိၿပီးဖ်ားေနအံုးမယ္လု႔ိေျပာရင္လည္း နားမေထာင္တဲ့ အရြယ္ဆုိေတာ့ လူၾကီးေတြေျပာတာကုိ သိပ္ၿပီးေခါင္းထဲမထည့္ခဲ့ဘူး။ ကိုယ္လုပ္ခ်င္တာကုိပဲ စူးစမ္းတဲ့အရြယ္ဆုိေတာ့ ဘယ္ဘက္နားထဲ၀င္ရင္ ညာဘက္နားထဲျပန္ထြက္သြားတာပါပဲ..။ ေရခ်ိဳးတဲ့အခ်ိန္မွာလဲ ဘယ္သူကေရထဲမွာ အသက္ေအာက္ၿပီ ေနႏုိင္သလဲဆုိတာကုိ ၿပိဳင္တတ္ၾကတာ က်မတုိ႔အဖြဲ႔ရဲ႕ အက်င့္တခုေပါ့။

ဒါေတြဘယ္ကေသးမလဲေခ်ာင္းထဲမွာေမ်ာလာတဲ့ သစ္တံုးၾကီးေတြနဲ႔လဲ ေဆာ့ရတာအလြန္ေပွ်ာ္ရြင္စရာေကာင္းတယ္လုိ႔ ခံစားမိတယ္။ စမ္းေခ်ာင္းနံေဘးက သစ္ပင္ေပၚမွာက်လာတဲ့ သစ္သီးအမွည့္ေတြကို တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ၿပိဳင္ၿပီး ေကာက္ စားတတ္သလုိ ေရေပၚမွာေမ်ာလာတဲ့ ဒိုးေလးေတြကုိ ဆယ္ၿပီး ကစားခဲ့ဖူးပါတယ္။ ေရကစားမ်ားတဲ့အတြက္ က်မတုိ႔ရဲ႕ ဆံပင္ဟာလည္း သူမ်ားေတြလို ႏူးညံ႔မႈမရွိဘဲ အလြန္ၾကမ္းတမ္းခဲ့ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အခုလုိ ေႏြရာသီေက်ာင္းၾကီးပိတ္တဲ့အခ်ိန္မ်ာ ပါပါးရဲ႕ရြာကုိ သြားေရာက္ေလ့လာခြင့္ရခဲ့တာ ပါပါးကို အရမ္းေက်းဇူး တင္မိပါတယ္. ျဖစ္ႏုိင္ရင္ က်မရဲ႕ ပါပါးရြာကုိ ေနာက္ထပ္တၾကိမ္ ျပန္ၿပီး ေလ့လာခြင့္ရခ်င္ေသးတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာ ရြာကေလးက ေျပာင္းလဲစျပဳေနျပီးလားဒါမွမဟုတ္ အရင္အတုိင္းပဲလားလုိ႔ က်မေတြးေနမိပါတာေတာ့ အမွန္ပါပဲ

ယုန္ကေလး

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates