သီတင္းကြ်တ္ႏွင့္က်မ

သီးတင္းကြ်တ္လဟာ ျမန္မာျပည္သူေတြရဲ႕ ရုိးရာလတစ္လျဖစ္တဲ့အတြက္ လူတုိင္းလုိလို သီးတင္းကြ်တ္ေရာက္ရင္ ကုိယ့္ထက္ၾကီးတဲ့သူေတြကို ကန္ေတာ့ေနၾကပါ။ မီးဗံုးေလးေတြ၊ ဖေယာင္းတုိင္းေတြထြန္းၿပီး ေျဗာက္အုိးေလးေတြ ေဖါက္ေနတာကို ေတြ႔ရေတာ့ က်မငယ္ငယ္တုန္းက သီးတင္းကြ်တ္လမွာ ျဖတ္သန္းရတဲ့ အေၾကာင္းကုိ ေရးမယ္လုိ႔ စိတ္ကူးမိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ က်မတုိ႔ ကရင္ေတာရြာေလးေတြမွာဆုိရင္ အိမ္တုိင္းလုိလို ဖေယာင္းတုိင္း ထြန္းထား ၾကပါ တယ္။


ရြာသူရြာသားေတြက ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမွာ ဘုရားပန္းေရလဲတာတုိ႔၊ ေက်ာင္းသန္႔ရွင္းေရးတုိ႔ သုိက္သုိက္၀န္း၀န္းနဲ႔ ညီအစ္ကုိ၊ ေမာင္ႏွ မစိတ္ဓါတ္ တူတူလုပ္ၾကတာဟာ အလြန္ခ်စ္စရာေကာင္းပါတယ္။ ဘန္ုၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ သာမကပဲ ရြာဦးထိပ္မွာရွိတဲ့ ေစတီဘုရားကုိလဲ သြားၿပီး ဘုရားပန္းအသစ္လဲၿပီး ဖေယာင္းတုိင္၊ အေမႊးတုိင္းေလးေတြ သြားထြန္းၾကတာ အလြန္ စိတ္ခ်မ္းေျမ႔လွပါတယ္။ ရြာမွာရွိတဲ့ ေညာင္ပင္ၾကီးကုိလဲ အိမ္တုိင္းလိုလို သြားၿပီး ေညာင္ေရ ေလာင္းၾကတယ္။ က်မမွတ္မွတ္ရ သူငယ္ခ်င္းေတြနဲ႔အတူ ေျမအုိးေသးေသးေလးထဲ ေရထည့္ၿပီး ေညာင္ေရသြား ေလာင္းတာ အလြန္ေပ်ာ္စရာေကာင္းၿပီး စိတ္ထဲေအးခ်မ္းသြားတယ္လုိ႔ ခံစားမိတယ္။ ရြာသူရြာသားေတြမကဘဲၿမိဳ႕က လူေတြပါ က်မတုိ႔ေနတဲ့ရြာကုိ လာလည္တာကုိ ေတြ႔ရတယ္။


ေနာက္ထပ္ က်မမွတ္မိတာ တခုကေတာ့ က်မေမာင္ႏွမအားလံုးကုိ စုၿပီး က်မရဲ႕ မိုးမုိးနဲ႔ပါပါးကုိ ကန္ေတာ့ဖုိ႔ အေမႊးနံသာေတြ အားလံုးျပင္ဆင္ၿပီးပါၿပီ။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ မိုးမိုးက…ငါ့ကိုမကန္ေတာ့နဲ႔ နင့္တုိ႔ ပါပါးကုိပဲကန္ေတာ့တဲ့ နင့္ တုိ႔ကန္ေတာ့တာ ငါမေနတတ္ဘူးတဲ့…။ တကယ္ေတာ့ ဟုတ္ပါတယ္။ မိုးမုိးက အိမ္ေထာင္က်တာ ေစာတဲ့အတြက္ က်မတုိ႔က သူနဲ႔ရြယ္တူျဖစ္ေနတာကုိး။ ဒါနဲ႔ပဲ က်မတုိ႔လဲ ပါပါးကုိပဲ ဆက္ၿပီးကန္ေတာ့ပါတယ္။ က်မတုိ႔ မိဘေတြကို ကန္ေတာ့ၿပီးလုိ႔ ပါပါးက နင္တုိ႔အားလံုး နင့္တုိ႔ရဲ႕ (အဖူး)အဘုိးကုိ သြားကန္ေတာ့ရမယ္တဲ့..။ က်မကေတာ့ အရမ္း၀မ္းသာတာေပါ့..။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ အဖူးဆီက မုန္႔ေတြ စားရမယ္ဆုိတာကုိသိလုိ႔ပဲ.. ။ အဖူးအိမ္ေရာက္ ေတာ့ အဖူးကုိ ဘုရာခန္းမွာ ထုိင္ခုိင္းၿပီး အေမႊနံသာေရနဲ႔ ကန္ေတာ့ေတာ ထင္တဲ့အတုိင္းပဲ အဖူးက က်မတုိ႔ကုိ မုန္႔ ေတြ ေကြ်းတာေပါ့…ဒါေတြမကဘူး။ အဖူးဆုေတာင္းေပးတာေတြလဲ မ်ားလြန္းလုိ႔ ေခါင္းထဲမွာ မမွတ္ႏုိင္ဘူး။


အခုေတာ့ ရြာမွာမဟုတ္ဘဲ သူမ်ားႏုိင္ငံ(ထုိင္းႏုိင္ငံ)မွာ လာေနရေတာ့ အမိုးနဲ႔ အပါး၊ အဖူးေတြအားလံုးကို သီတင္း ကြ်တ္လမွာ အတြင္းစိတ္ကေနပဲ ကန္ေတာ့ရပါတယ္။ ထုံးစံအတုိင္းပဲ ရုံးကသူငယ္ခ်င္းေတြ ၀ယ္လာေပးတဲ့ ဖေယာင္းတုိင္းေလးေတြနဲ႔ ရုံးေရွ႕မွာ လိုက္ထြန္းပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းက နင့္ကြန္ျပဴတာ စားပြဲခံုမွာ တစ္တုိင္ထြန္း ဆုိေတာ့ ထြန္းလုိက္တယ္။ ဘာအတြက္လဲဆုိတာေတာ့ ခုထိ သူကုိမေမးမိေသးဘူး။ ဒီကသီးကြ်တ္တာ ဘယ္လုိကြ်တ္သြားမွန္းေတာင္ မသိလုိက္ရသလုိဘဲလားလုိ႔ စိတ္ထဲမွာ ေတြးမိတယ္။ အခုအခ်ိန္မွာလဲ က်မရဲ႕ မိုးမိုးကုိ သြားျပန္ကန္ေတာ့ရင္ အရင္အတုိင္းပဲ နင့္တုိ႔အပါးကိုပဲ ကန္ေတာ့ပါလုိ႔ က်မကုိ ေျပာဦးမွာလား……။

ယုန္ကေလး

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates