စစ္အစုိးရအတုိက္အခံျမန္မာဘေလာဂၤ့မ်ား (၂)

ကၽြန္ေတာ္တို႔တိုင္းျပည္ဟာ အားလံုးသိၾကတဲ့အတိုင္းပါပဲ။ စစ္အစိုးရရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ဆိုးရဲ႕ေအာက္မွာ ဘာအညြန္႔မွ မထြက္ႏိုင္ေအာင္ရွိေနတဲ့ တိုင္းျပည္တစ္ျပည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ စစ္အစိုးရဟာ သူတို႔အာဏာရွင္လက္တစ္ဆုပ္စာရဲ႕ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးနဲ႔ ဇိမ္ခံေရးကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ဖို႔အတြက္ ဒါမွမဟုတ္ သူတို႔ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးယႏၲယားမွာ အသံုးခ်ႏိုင္ဖို႕အတြက္ေလာက္ကိုသာ ရည္ရြယ္ၿပီး စစ္အမိန္႔ကိုနာခံတတ္ေစမယ့္ ဒီအမိန္႔ေတြေပၚမွာ အေျခခံၿပီး ကိုယ္က်ိဳးစီးပြားရွာႀကံတတ္ေစယံုေလာက္သာရည္ရြယ္ၿပီး စစ္ကၽြန္ပညာေရးစနစ္နဲ႔ ေႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး လူငယ္ေတြရဲ႕ အသိဥာဏ္ေတြကို စာသင္ခန္းမ်ားအတြင္းမွာ က်က်နနႀကီးကို ဖ်က္ဆီးခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ရဲ႕ စစ္ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ေတြအတြင္းက သခင္အားရကၽြန္ပါး၀ဆိုတဲ့ စစ္ကၽြန္လူတန္းစားႏွင့္အတူေပါက္ဖြားလာခဲ့တာက စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကိုလံုး၀မလိုလားပဲ ေတာ္လွန္ေရးစိတ္ဓာတ္သေႏၶကိုအေသြးထဲအသားထဲကပါ တည္လာတဲ့ မ်ိဳးဆက္ေတြကို ေပါက္ဖြားေစခဲ့ပါတယ္။
ဒီမ်ိဳးဆက္ေတြကို ပထမပိုင္းေတြမွာ ႏိုင္ငံေရးေလာကသားေတြနဲ႔ ပညာတက္အသိုင္းအ၀ိုင္းကပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ေပၚပင္ယဥ္ေက်းမႈေတြကို ခံုမင္ေနသူရယ္လို႕ ကင္ပြန္းတတ္ကာ သူတို႕ရဲ႕ ႏိုင္ငံေရးအျမင္ေတြနဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀းေနလိုသူေတြ ရယ္လို႕ သတ္မွတ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကဗၻာ႕သမိုင္းမွာေရာ ျမန္မာ့သမိုင္းမွာပါ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္းေရးအျဖစ္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားဦးေဆာင္တဲ့ ဒီမိုကေရစီအေရးလႈပ္ရွားမႈအတြင္းမွာေတာ့ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ခပ္ေ၀းေ၀းမွာေနလိုၾကတယ္လို႕ သူတို႕ထင္ျမင္ထားၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ ႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုးေကာင္းမြန္စြာ အလံလႊင့္ထူႏိုင္ခဲ့ၾကတဲ့ ေဒါင္းအလံကို ဗကသ (ဗမာျပည္လံုးဆိုင္ရာ ေက်ာင္းသား သမဂၢ) သီခ်င္းကို သံၿပိဳင္ရြတ္ဆိုလွ်က္ ကတၲရာလမ္းမေတြေပၚမွာ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာနဲ႔ ဒီမိုကေရစီအေရးအတြက္ ေတာင္းဆိုခဲ့ၾကတာကို ေကာင္းေကာင္းႀကီးျမင္ေတြ႔ခဲ့ၾကမွာပါ။

ကၽြန္ေတာ္တို႕တေတြဟာ လက္၀ဲဆန္စြာျဖင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထိုင္လိုၾကသူေတြျဖစ္သလို ၿငိမ္းခ်မ္းစြာေနထိုင္ႏိုင္ၾကေစဖို႔ အတြက္ လက္၀ဲဆန္စြာျဖင့္ေတာ္လွန္ေရးဆင္ႏြဲလိုၾကသူမ်ားလည္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ 1980 လြန္ ခုႏွစ္ေတြမွာ ေမြးဖြား လာၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ ခံယူခ်က္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ကိုယ္ျမင္ေတြ႕ေနၾကရတဲ့ အျခားတိုင္းျပည္က လူငယ္ေတြရဲ႕ ဘ၀လို တိုးတက္ခ်င္တဲ့ဆႏၶေတြေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ စာေတြဖတ္ခဲ့ၾကတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဖတ္ခဲ့ၾကတဲ့စာအုပ္ေတြအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဆိုရွယ္လစ္စနစ္ကိုျဖတ္သန္းခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕တိုင္းျပည္ မွာ အေပါမ်ားဆံုးစာအုပ္ျဖစ္တဲ့ လက္ယာဆန္တဲ့ စာအုပ္ေတြပါသလို ဂလိုဘယ္လိုက္ေဇးရွင္းေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြပါ၀င္ခဲ့တယ္။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕အျမင္ေတြဟာ စစ္အစိုးရထင္ထားသလို ၀ါးလံုးေခါင္းထဲ လသာေနတဲ့ ဘ၀ဆိုတာမ်ိဳးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေက်ာ္လႊားႏိုင္ခဲ့ၾကပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕လူငယ္ေတြအားလံုးရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈေတြထဲမွာလဲ အျခားတိုင္းျပည္ကလူငယ္ေတြလို မထြန္းေျပာင္ႏိုင္တဲ့ ဘ၀ေတြကို ပိုင္ဆိုင္ထားၾကတယ္ ဆိုေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ တစ္ေက်ာင္းတစ္ဂါထာနဲ႔ ႀကိဳးစားေနၾကသူေတြပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုေတြ ႀကိဳးစားေလ့လာ ေနၾကရင္း ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တျခင္းနဲ႔ အခြင့္အေရးဆိုတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြကို လက္ေတြ႕လူမႈ ဘ၀အတြင္းက အေတြ႕အၾကံဳေတြနဲ႔ခ်ိန္ထိုးစဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ အမွန္တရား၊ တရားမွ်တျခင္းနဲ႔ အခြင့္အေရးဆိုတာ ဘာဆိုဘာမွမရွိတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဘ၀ေတြကို ျမင္ေယာင္လာမိပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မိဘ ေတြလည္း ဘာဆိုဘာမွ လုပ္မေပးႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ 1990 ေရြးေကာက္ပြဲမွာတုန္းကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႕မိဘေတြဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ သူတို႕လုပ္ေပးႏိုင္တာကို လုပ္ေပးခဲ့ၾကၿပီးပါၿပီ။ သူတို႕ေမွ်ာ္လင့္သလို ကၽြန္ေတာ္တို႕ဘ၀ေတြ ျဖစ္မလာတာက သူတို႕ရဲ႕ေရြးခ်ယ္မႈမွားခဲ့လို႕လား။ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ သူတို႕ဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဘ၀ေတြအတြက္အေကာင္းမြန္ဆံုးေရြးခ်ယ္မႈေတြကို လုပ္ခဲ့ၾကတာပဲေလ။ ျဖစ္မလာတာေတာ့ သူတို႕မဆိုင္ပါဘူး။ မ်က္ႏွာေျပာင္တိုက္ၿပီး အာဏာကို ဖင္ခုထိုင္ထားၾကတဲ့ အစိမ္းေရာင္၀တ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ပဲ ဆိုင္ပါလိမ့္မယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ေတြက စိတ္ခံစားမႈေတြက ရွင္းပါတယ္။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ပတ္သက္လို႕ စကားလံုးႀကီးေတြနဲ႔ ေပါက္ေပါက္မေဖာက္တတ္ၾကသလို ႏိုင္ငံေရးဆိုတာကို ပညာေရးေလာက္ စိတ္မ၀င္စားခ်င္ၾကပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႔ နိစဓူ၀ကိစၥရပ္ေတြအားလံုးဟာ ႏိုင္ငံေရးသာျဖစ္ေနတယ္ဆိုတဲ့အေၾကာင္းကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ စာေလာင္မြတ္သိပ္လွ်က္ရွိေနတဲ့ အသိဥာဏ္ေတြက ေျပာျပေနၾကပါတယ္။ အနာဂတ္မေသျခာမႈေတြက ရွင္းျပေနၾကပါတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မတိုးတက္မႈေတြက သက္ေသထူေနၾကပါတယ္။ ဒါဟာ အဆိုးသံသရာက မလြတ္ႏိုင္ၾကတဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မ်ိဳးဆက္ေတြရဲ႕ ဘ၀ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလိုေနာက္ခံအေၾကာင္းအရာမ်ားစြာနဲ႔အတူ ကၽြန္ေတာ္တို႕အတြက္ စစ္ေရးေတာ္လွန္ေရး ဒါမွမဟုတ္ မီဒီယာေတာ္လွန္အသြင္နဲ႔ သမိုင္းအတြက္လိုအပ္ေနတဲ့ ကြက္လပ္ေတြမွာ ျဖည့္စည္းဖို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕ မီဒီယာတိုက္ပြဲ ဆင္ႏြဲဖို႕ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ အစိုးရရဲ႕ သတင္းလက္၀ါးႀကီးအုပ္မႈ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားဆိုတာထက္ စစ္တပ္အက်ိဳးစီးပြားကို ျပည္သူေတြတစ္ရပ္လံုးက ေဆာင္ရြက္ေပးေနၾကရတဲ့ ဒီလိုေခတ္ႀကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ အစိုးရရဲ႕ သတင္းလက္၀ါးႀကီးအုပ္ ခ်ဳပ္ကိုင္္မႈေတြကို မ်က္လံုးထဲမထည့္ပဲ အမွန္တရား…လူအခြင့္အေရး…စစ္မွန္တဲ့ အမ်ိဳးသားအက်ိဳးစီးပြားေတြအတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ဘေလာ့ခ္ေတြေရးသားခဲ့ၾကပါတယ္။

ဂရိပံုျပင္ေတြထဲကလို ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ျမင္းရိုင္းေတြကို ယဥ္ပါးေအာင္ျပဳလုပ္ၿပီး တိုင္းျပည္အတြက္ သမိုင္းအတြက္ စစ္ထြက္တိုက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဟက္တာေတြရဲ႕ေခတ္မွာ လူျဖစ္ႀကီးျပင္ခဲ့ၾကတာမဟုတ္ခဲ့ေပမယ့္ ဒါေၾကာင့္ လက္ရံုးရည္ပိုင္း မွာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ သူတို႕ကို မမွီႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ နည္းပညာရပ္ေတြ အံ့မခန္းတိုးတက္ေနတဲ့ ႏွစ္ဆယ့္တစ္ရာစုထဲမွာ လူျဖစ္ႀကီးျပင္းလာၾကရတဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံအတြက္ သမိုင္းအတြက္ကို ကၽြန္ေတာ္တို႕(IT) ကို ဆြဲကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဟက္တာ မျဖစ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ ဘေလာဂါ ေတြျဖစ္ခဲ့ၾကရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တို႕ဟာ ဘေလာ့ဂါဘ၀ေတြကို ညိဳျငင္မႈေတြ ပတ္လည္၀ိုင္းေနတဲ့ၾကားက သမိုင္းအတြက္ ခံမင္စြာခံယူခဲ့ၾက ၿပီးပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေရွ႕ဆက္သြားဖို႕ ခရီးရွည္ႀကီးတစ္ခုဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ေစာင့္ႀကိဳလွ်က္ရွိေနပါတယ္။ ဒါကို ကၽြန္ေတာ္တို႕ သိေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရွ႕ကို ဆက္သြားၾကရမွာပါ။ ဒါဟာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ တိုင္းျပည္…ကၽြန္ေတာ္တို႕ လူမ်ိဳးေတြအတြက္ လူ႔အခြင့္အေရးေတြအတြက္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

စစ္အစိုးရရဲ႕ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာေထာက္လွမ္းမႈေတြေၾကာင့္ ရဲေဘာ္ရဲဘက္ဘေလာ့ဂါအခ်ိဳ႕ ပဲေၾကြခဲ့ၾကရၿပီးပါၿပီ။ ဒါေပမယ့္ သူတို႕ေတြရဲ႕ေနရာေတြအတြက္ ေထာင္ေပါင္း သိန္းေပါင္းမ်ားစြာေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႕လူငယ္ေတြဟာ ကိုယ္နည္းကိုယ္ဟန္ ကိုယ္ပိုက္ဆံေတြနဲ႔ ေလ့လာသင္ယူၿပီး ဘယ္သူဘယ္၀ါေတြရဲ႔ ညႊန္ၾကားခ်က္တစ္စံုတစ္ခုမွ မပါဘဲ ကိုယ္အသိစိတ္ဓာတ္ ကိုယ္စီနဲ႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္အပါအ၀င္ လက္ရွိေရးသားေနၾကတဲ့ ဘေလာ့ဂါေတြ ပဲေၾကြးသြားခဲ့သည္တိုင္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕တာ၀န္ေတြကို ေျပာင္းလဲယူ မယ့္ ကၽြန္ေတာ္တို႕မ်ိဳးဆက္ေတြဟာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈေတြကို မရမခ်င္း အမွန္တရားေတြမေပၚထြန္းမခ်င္း ျပည္၀တဲ့ လူ႔အခြင့္အေရးေတြ မရမခ်င္း ေဒါင္းအလံေတြ မလြင့္ထူႏိုင္မခ်င္း (IT) ကို ဆြဲကိုင္ၿပီး တိုက္ပြဲ၀င္ ဆင္ႏြဲသြားၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။

မင္းထက္ဘုန္းျမတ္

0 comments:

 

Design in CSS by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine
Blogger Template created by Deluxe Templates